Вчені виявили мікроскопічний шлунок усередині пухлини легенів

• Понедельник, 02 апреля 2018 22:41
Фахівці з Університету Дьюка в Сполучених Штатах виявили в пухлині легенів мікроскопічні шлунок, дванадцятипалу кишку і тонкий кишечник. В ході дослідження було з’ясовано, що в пухлинах легенів відсутній ген NKX2-1, що відповідає за кодування молекул, які, своєю чергою, активують ряд генів і сприяють або ж перешкоджають пластичності злоякісних тканин. За словами американських науковців, це дозволяє пухлині набувати пластичної форми,

або ж навіть змінювати форму під впливом навколишнього середовища і таким чином здобувати резистентність до медичних препаратів.

Було встановлено, що падіння активності NKX2-1 веде до того, що ракові клітини стають на шлях, непов’язаний з формуванням легеневої тканини. Такий процес сприяє тому, що усередині легень можуть почати формуватися тканини, які характерні для шлунково-кишкового тракту. Це нерозривно пов’язано з тим, що при розвитку ембріона легені і травна система формуються з однакових клітин-попередниць.

Більше того, в ході експериментів над лабораторними гризунами було встановлено, що у мишей зі зменшеним рівнем NKX2-1 клітини пухлини легенів виробляли травні пігменти. Одночасно з цим, активація онкологічного гена SOX2 призводила до початку формування тканин дванадцятипалої кишки, а фактор KRAS призводив до утворення тонкої і товстої кишки.